Mentale vaardigheidstraining

Mentale vaardigheidstraining heeft tot doel het optimaliseren van de prestaties.

Hoe?

  • goalsetting
  • visualisatie
  • relaxatie
  • gedachtecontrole

Go with the flow/tunnelvisie

Streef naar een optimaal punt van concentratie! FLOW is de ideale prestatietoestand.

Belangrijke factoren:

  • optimale concentratie
  • zelfbesef verdwijnt
  • gedachten lossen
  • het hier en nu
  • totale overgave aan de activiteit

Train je sportief brein

Wordt je eigen mental coach en leer jezelf de juiste instructies geven.

Hoe?
Via gedachtecontrole en cognitieve technieken leer je structuur te geven aan je interne dialoog (self talk) die prestatie bevorderend werkt.

No pain no gain

Blessures, tegenslagen, nederlagen, woede, pijn, angst … emoties horen bij de sport!

Zet je emoties in als krachten, creëer je optimaal spanningsniveau en ervaar het goede aan emoties.

Hoe?
Via emotieregulatie

Believe conceive and achieve

Zit er meer in dan eruit komt? Ontbreekt het je aan zelfvertrouwen? Ben je onzeker? Heb je laag zelfbeeld? Bang om te falen?

Leer fouten maken om je doel te bereiken!

Action Type

Action type?
= persoonlijkheidsprofiel van de atleet.

Doel?
Zelfbewustzijn van atleet, leer je sterktes en je ontwikkelingskant kennen. Zet jezelf in je kracht en leer andere atleten beter te begrijpen.

Hoe?
Vragenlijsten, gespreksvoering en psychomotorische testjes…
Eetproblematiek / traumaverwerking / communicatieproblemen / sport-lifebalance / …

 

Klik hier om een afspraak te maken